niedziela, 25 sierpnia 2024

Miniaturki wśród roślin.

 ~~~~~

Jeżeli w oko wpadają mi kompaktowe krzaczki ozdobnych roślin nie pozostaję obojętna, ponieważ mój ogród raczej opiera się na donicach to takie rośliny są dla mnie idealne 🤩 

Moją pierwszą miniaturową hortensję „Little Spooky” kupiłam cztery lata temu kiedy odszedł mój Toffik ( matko to już cztery lata a w sercu nadal wyrwa) i jest przeze mnie zwana małym Toffikiem, rośnie w donicy, co roku pięknie kwitnie, taki mały Walczak jak mój pies. 

W tym roku też nie zawiedzie, buduje kwiatostany, zastanawiam się tylko czy nie zmienić jej donicy na szerszą, hortensje nie korzenią się głęboko za to szeroko.

W tym roku dołączyła do niej kolejna Hortensja miniaturowa osiągająca maksymalnie 70 cm „Petite Chery” nazwana Wisienką ponieważ jej kwiatostany przebarwiają się na kolor wiśniowy, zobaczymy bo dopiero przybyła, została wsadzona w nową donicę, dostała od razu dosyć szeroką i zobaczymy czy się zadomowi.

  

W małej, glinianej doniczce rośnie hosta „Blue Mouse Ears” ta moja niebieska myszka osiąga tylko 15 cm  dobrze zimuje i co roku cieszy oko niebiesko-zielonymi liśćmi i lawendowymi kwiatkami.

  

Będąc ostatnio w Lidlu na codziennych zakupach na półce z roślinami dostrzegłam różane maleństwa i już wiedziałam nie czy tylko jaki kolor kupię 😜


Te różyczki były tak urocze, że musiałam jedną zabrać do domu i tą w kolorze bordowym, bo takiej róży jeszcze nie mam 😜


Dostała od razu nową ziemię, nową doniczkę i mam nadzieję, że będzie cieszyć cały sezon, fajnie by było gdyby przetrwała zimę jest taka urocza 🤩 

Takie oto maleństwa mieszkają u mnie w ogródku. A jeżeli jesteśmy już przy maleństwach to muszę Wam napisać, że na drzewie zagnieździły się rudziki, a w ogródku czasami się odbywa nauka latania.




Jest gwarno, słychać ptasie nawoływania. Muszę też hamować zapędy mojego bandziora, bo Benji z chęcią zostałby trenerem personalnym ptaszorka i szybko zmusiłby go do lotu, na szczęście słucha i go nie  rusza.


1 komentarz:

  1. Niech się dobrze mieszka w nowym miejscu.Przyzwyczaicie się.Miłych i dobrych sąsiadów życzę.

    OdpowiedzUsuń