czwartek, 14 października 2021

Czapki męskie.

 ~~~~~

Taki trochę przewrotny tytuł posta, bo te czapki są właściwie uniseks 😜.

Zaczęło się od tego, że szwagier przymierzył moją czapkę z moherem i rzekł, że chce taką tylko bez tych kłaków zaśmiałam się, że jak chce czapkę z Torunia to moher musi być  🤣

Przyniosłam mu trzy motki włóczki w męskich kolorach i poprosiłam żeby wybrał jaką czapeczkę będzie nosił na główce, bo dla mnie jako dziewiarki to najtrudniejszy wybór  żeby wybrać jeden, a porzucić inne równie fajne i na mnie niech nie liczy.



Jak się okazało nie tylko dla mnie wybór był trudny i zamiast jednej czapki będą trzy.
Obiecałam, że fason zostanie, ale nieco pozmieniam wzory by nie były takie same.


Zaprzęgłam druty do pracy ponieważ postanowiłam przerabiać podwójną nitką wybrałam trochę grubsze czyli 4mm.
Nitkę ciągnęłam z początku i końca kłębka jednocześnie, dzięki temu kolory nieco się wymieszały, a paski rozmyły.



Fason czapki to typowa krasnalka, którą można wywinąć, dzięki temu mamy podwójną dzianinę na uszach i w chłodniejsze dni jest nam cieplej.
Wtedy mamy fason zwany beanie, taki trochę jak wilki morskie na kutrach 😜

Pierwsza czapka jest zrobiona zwykłym ściągaczam 1x1
Druga czapka ma wzór 2 oczka lewe 1 oczko prawe przekręcone.
Trzecia czapka to ściągacz 2x2.

W drugiej czapce wzór jest inny na lewej i prawej stronie i można nosić ją na obu co daje więcej możliwości, bo wywinięcia też będą różne w zależności od strony.

Udowodnię Wam, że czapka równie dobrze wyglada na kobiecej głowie 😜 jak dla mnie to i kolor też pasuje.




To zdecydowanie mój ulubiony fason czapki i następnym razem pokażę Wam wersje damskie, bo też się dziergają.

Wszystkie czapki wydziergałam z jednego motka i zostały jeszcze małe kłębuszki oczywiście jest to włóczka skarpetkowa Opal  największy jej wybór macie u Królowej Owcy.

Wszystko ładnie i pięknie, pogoda dopisała, a posesji czapkowej było tak 🤣


I tym optymistycznym akcentem kończę ten post.





13 komentarzy:

  1. Super czapki, ,możesz podpowiedzieć ile oczek narzucić na taką czapkę przy drutach 4 ? Jaką długość mają Twoje czapki, bo wyglądają idealnie w obu wersjach , z wywinięciem i bez ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję . Mogę uchylić Rabka tajemnicy 😜 wzór będzie dostępny za darmo u Królowa Owca .
      Póki co 104 oczka i robiłam 23 cm, a potem kształtowałam główkę.

      Usuń
  2. Czapki fantastyczne, zdjecia rowniez

    OdpowiedzUsuń
  3. Małgosia wyglądasz rewelacyjnie i w czapeczkach i bez 😁. Ja mam zawsze problem z czapkami i ich długością. Na jaką długość robiłaś swoje czapeczki? Zresztą kurde no ja kiepsko się w czapkach prezentuje. 😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za miłe słowa. Długość czapki 23 cm potem zamykanie oczek.
      Cały wzór będzie dostępny u Królowa Owca za darmo już jest spisany.

      Usuń
  4. Świetne czapki i wyglądasz w nich rewelacyjnie! to też jest mój ulubiony fason, bardzo twarzowy i mam wrażenie, że pasuje na każdą głowę i do każdej twarzy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ten fason chyba na prawdę niewielu osobom nie pasuje 😜

      Usuń
  5. Ach znowu sezon czapkowy otwarty. Fajne egzemplarze, takie uniwersalne. Do twarzy Ci w nich!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tak sezon już otwarty, a ja bardzo lubię czapki.
      Mam takie cieplejsze i bawełniane na cieplejsze wietrzne dni 😜

      Usuń
  6. "(...)szwagier przymierzył moją czapkę z moherem i rzekł, że chce taką tylko bez tych kłaków(...)" - oj uśmiałam się z tych kłaków :D :D :D

    piękne czapunie z równie pięknych włóczek, nie dziwne, że ludzie je chcą. te "żeberkowe" (jak ja je nazywam) wzory sa moimi ulubionymi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chłop nawet najszlachetniejszy włos alpaki z jedwabiem nazwie kłakiem 😜
      Dziękuję i najważniejsze, że czapki są chętnie noszone a nie leżą w szafie.

      Usuń
    2. Bo faceci mają boleśnie praktyczne podejście do życia :)

      Usuń