wtorek, 5 stycznia 2021

Rękawiczki.

 ~~~~~

Ponieważ ciągle marznę w stopy i ręce to bardzo lubię rękawiczki i skarpety wełniane.

Rękawiczki mam cieńsze i grubsze, w zależności od pogody takie ze sobą zabieram 😜

W tamtym roku dostałam kilka, pięknych książek ze wzorami żakardowymi i ogarnęło mnie totalne szaleństwo dziergania.



Na pierwszy ogień poszły rękawiczki z darmowego wzoru na stronie Dropsa, wzór ten sam tylko inny zestaw kolorów. Użyłam włóczek”Lima” i „Nepal”, które miałam w swoich zapasach.

Tu schemat trochę innych rękawiczek, równie pięknych.




Ponieważ u mnie zawsze jest prawo serii więc i tym razem nie obyło się bez zakupów i dziergania prawie hurtowego 😂

Moim usprawiedliwieniem jest tylko to, że zbliżał się okres świąteczny, a rękawiczki tak się podobały, że miałam problem z prezentami z głowy.

Znowu ten sam wzór różne zestawienia kolorystyczne. Pierwsze kolorowe rękawice są moje osobiste i prototypowe, powstały z resztek „Nepala” zalegających w koszyku, są grubaśne i ciepłe.

Kolorystyka ecru i grafitu stała się hitem prezentowym. Najbardziej uniwersalny kolor i bardzo podbijający wzór żakardu, włóczka to „Lima”. Wszystkie te rękawiczki zrobiłam na drutach 3,5 mm.



Dzierganie żakardowych rzeczy działa na mnie jak narkotyk i obojętnie czy to jest czapka, rękawiczki, skarpety czy sweter chciałabym wydziergać i posiadać wszystkie wzory😍

Na końcu, bo bliżej wiosny, powstały dla mnie i koleżanki cieńsze rękawiczki z włóczki „Nord” na drutach 3 mm, z naszą ulubienicą małą Mi, bo obie kochamy „Muminki”.



Dla chętnych schemat rękawiczek z małą Mi, Włóczykij i Hatifnatowie.

  


Z tej samej włóczki zrobiłam i mam moją najukochańszą parę 🥰, która nie tylko grzeje mnie ciepłem wełny, ale rozgrzewaja moje serce, mój Toffik jest zawsze przy mnie.





Są w kieszeni mojej kurtki i najchętniej nosiłaby je nawet latem.
Przydały się na ostatnim spacerze i darzę je ogromnym sentymentem.

A tu schemat na inne zwierzęce rękawiczki i dla kociarek😊


Chodzą mi po głowie już kolejne i mimo, że wydziergałam ich tyle oczywiście nie mam dość jest we mnie głód żakardów.😌





21 komentarzy:

  1. Matko Bosko jakie śliczne !

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze coś cudnego wynajdziesz!!! Wykonanie przepiękne!
    Magdalenka

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne te rękawiczki, ale jakoś mnie wena odeszła, oj niedobrze. Kiedyś bym od razu kąpała za druty i robiła takie same, hmmm. A dziś tylko podziwiam. Oj oj,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz tak to jest, mnie tez dopadła teraz niemoc twórcza i irytuje mnie nawet robienie skarpet męskich bez wzoru i to mi się nie podoba, nie ma zabawy.
      Myślę, ze trzeba dać sobie czas i zaskoczy. Poza tym nie mam potrzeby posiadania czegoś co mnie zachwyciło.
      Za to kupiłam kolejną włóczkę na skarpety🙈

      Usuń
  4. Śliczności. Podziwiam i gratuluję umiejętności i wykonania.

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczne są te twoje udziergi, kocham nordyckie wzory i marzę o zrobieniu własnych. zbieram swoja odwagę juz od dluzszego czasu aby pokusic sie o skarpety i rekawiczki.poki co szydełko mnie mocno trzyma w ryzach.

    ps. rowniez uwielbiam Muminki - to moja ksiązka dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odważ się, bo to fajna zabawa, jeżeli zaczniesz to Cię wciągnie bez reszty. Długo się przymierzałam, bo myślałam że nie podołam. Teraz dziergam żakard na dwie ręce, ta technika bardzo mi się spodobała.

      Z Muminków się nie wyrasta 😜 kupiłam dwie księgi i czytam od nowa.

      Usuń
    2. Jeśli lubisz nowerskie wzory i dajesz rade z angielskim to polecam ci duet projektantow odzieży dzierganej z Norwegii - Arne i Carlos - znajdziesz wiecej o nich u mnie na blogu (Tagi) - oni publikuja ksiazki z wzorami norweskimi, maja swoj kanał YT, Insta i w ogóle.

      Usuń
    3. Taaak znam ich podziwiam, podglądam i obserwuję a przy okazji są cudowni 🥰

      Usuń
  6. Cudne! Nie wiem, czy kiedykolwiek się podejmę,wydaje mi się to dość skomplikowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażynko tylko tak wygląda. Podejmij wyzwanie niczym nie ryzykujesz ..... No prawie pierwsze może być prucie i stwierdzisz to nie dla mnie.
      Drugie niestety wciągnie Cię tak, że będziesz musiała zwiększyć zasobność półek w Twojej szafie 😄

      Usuń
  7. kapitalne, piękna robota i dzięki za wzory :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne! Podziwiam za to prawo serii - ja chyba bym nie miała aż tyle wytrwałości w sobie, chociaż, z drugiej strony, skąd mogę wiedzieć, skoro jeszcze takich cudeniek nie robiłam? A mam upatrzone wzory:
    https://www.ravelry.com/designers/natalia-moreva - tu jest mnóstwo pięknych rękawiczek, tylko ta autorka ma teraz gdzie indziej konto.
    Pozdrawiam cieplutko!
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepiękne są jej prace 😍 kupiłabym wszystkie 😁 najlepiej gdyby wydała książkę 🥰
      No to niedopatrzenie musisz wydziergać chociaż jedne 😜

      Usuń
  9. Piekne wzory i kolory! Uwielbiam wełniane rękawiczki. Zawsze ciekawie wyglądają i cudownie ogrzewają moje dłonie.

    OdpowiedzUsuń