czwartek, 17 czerwca 2021

Z archiwum X.

 ~~~~~~

Dzisiaj będzie o tym co wydawało się zaginione, a zostało znalezione 😁 trochę jak zagadki z archiwum X.

Robiąc porządki w piwnicy i przekładając słoiki wpadł mi w oko karton wciśnięty w sam róg górnej półki i oczywiście zaintrygował mnie swoją zawartością. Nie było łatwo go wydobyć bo był wciśnięty głęboko, zaklinował się zsuwając na tył półki a mi brakowało wzrostu i długich rąk mimo, że do mikrusów nie należę. Ciekawość zwyciężyła i znalazłam sposób na wydobycie używając parasola i łomu by go podnieść, zahaczyć i wytargać 🤣

  


Znalazłam w kartonie włóczkę: lekko karbowana, miękka i miła w dotyku, trochę przypominająca miękki ręcznik frote, mam ją w kolorze białym i czarnym.

Skład nieznany, bo to włóczka kupiona na cewkach dawno temu w hurtowni Rumento, na prawdę to było w zamierzchłych czasach kiedy był szal na takie zakupy i udzielałam się na Marancie 😱

Kto pamięta tą hurtownię?


Wrzuciłam ja na druty i robię sweter przez głowę, bez pomysłu więc pewnie zwyczajny. Plisę zaczęłam jak w moim resztkowcu potem podzieliłam oczka na raglan i dziergam. Co będzie dalej nie mam jeszcze koncepcji 🤣

Drugie wykopalisko to mój sweter. Myślałam ostatnio o nim żałując, że go wyrzuciłam jak mój rozmiar się powiększył. A tu przychodzi Flora z wieszakiem w ręku i mówi: Mamo będziesz nosić ten sweter bo wisi u mnie w szafie? 😍
Normalnie czytała w moich myślach i sprawiła mi radochę.
Tadaaamm


Jak ja się cieszę, że go nie wyrzuciłam, bo go bardzo lubię. Niestety już kilka fajnych rzeczy wyrzuciłam i zła jestem na siebie, ale cóż nie ma i już. Ten sweter jest zrobiony z włóczki „Meduza” też z zamierzchłych czasów, bo nie jest produkowana od lat, a szkoda.


Pamiętacie mój „ Chaber”? 

Sweter jest z asymetrycznymi ażurowymi bokami i rękawami w ząbek, ma też drobny ażur na rękawach. Trochę dziwaczny w swojej konstrukcji za to oryginalny.
Nawet napisałam wzór, który nadal jest na Ravelry 😉


Macie takie swoje udziergi o których sobie przypominacie i na nowo przeżywają swój renesans?

Ja jeszcze muszę zajrzeć na strych, bo tam chyba też wyniosłam jakieś swetry 🤔

Na koniec w tym zamierzchłym temacie wycieczka na wieś, stare chaty i wierzby płaczące, które dla mnie są symbolem Polski.



Tylko pies młody, ale z cygarem 🤣


Dostał przekąskę na spacerze i mu się na kieł nabiła, nie mógł sobie poradzić musieliśmy mu pomóc. 







8 komentarzy:

  1. Fajna historia z tym pudłem :) No i jasne, że pamiętam ten sweter! Nawet myślałam o nim, żeby zrobić sobie taki kardigan, bo ponoć do mojej sylwetki to debrze jest, jak jest coś dłuższe i boki mu zwisają :) Z Twoich projektów, Małgosiu, chcę jeszcze raz zrobić bluzkę z dekoltem w postaci fali (wzór mam), i zasadzam się na ten, który zrobiłaś z Jeansu Yarn Art - siedzisz w nim na rowerze. Ma fajny wydłużony tył i przez to bardzo mi pasuje. Tak że pomysły na kolejne produkcje mam :) Ale psiak to słodziak :) I jaki śmieszny z tą przekąską :) :) :)
    Pozdrawiam cieplutko,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O fajnie, że pamiętasz i miło mi, że planujesz coś mojego wydziergać 😘
      Oj tak jest śmieszek z tego mojego psiaka taki głuptak jeszcze hałaśliwy i z ADHD wszędzie go pełno, ciagle nosi zabawki i rzuca nimi żebyśmy się z nim bawili 😁

      Usuń
  2. Jak ja lubię takie niespodzianki! A ty miałaś dwie, karton i odnaleziony cardigan, a do tego ulubiony. czego chcieć więcej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taka radocha jak znaleźć stówę w starym portfelu 😁 to teraz znowu mój sweter podręczny, a biały z archiwum X zapowiada się miękko 😊

      Usuń
  3. Sweter piękny, gratulacje. I w ogóle ciekawe historie, jak zawsze :)
    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i cieszę się, że spodobała się opowieść 😊

      Usuń
  4. O matko pamiętam ten sweter, bo go też miałam, ale już dawno o nim zapomniałam. Wzoru pewnie też już nie mam 😂😂😂 tak fajny fajny ten sweterek. No i cudnie w nim wyglądasz 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli wykopalisko z archiwum X 🤣 ja się nim jaram na nowo 😁
      Dziękuje Aniu 😘

      Usuń