piątek, 30 kwietnia 2021

Sweter zielony.

 ~~~~~

Kiedy wpadły w moje ręce motki włóczki "Opal" od Królowa Owca najpierw nie mogłam się zdecydować na kolor. Postawiłam w ostateczności na kolor zielony choć ten z czerwienią i brązem też do mnie bardzo przemawiał i robiony podwójną nitką byłby bossski 🥰


W sumie to postąpiłam zachowawczo nic nowego, bo lubię zielony 🤣 ten jest trochę wściekły, ale ja nie jestem stonowana, a im starsza tym bardziej niepokorna 😜

Potem nie mogłam się zdecydować z czym go połączyć, bo taki był pierwotny zamiar, porobiłam nawet próbki. 

Sweter miał być prosty, do bioder który grałby kolorem, a nie wymyślnym wzorem czy konstrukcją.

Połączyłam go z brązem i z beżem 

 

Ale kiedy zrobiłam próbkę podwójna nitką 😍 wiedziałam, że to jest to, cały zielony z przejściami.

Narzuciłam szybko oczka na druty zaczynajac od góry. Cały sweter od razu musiał być dziergany ze wszystkimi plisami aby uniknąć dowiązywania nitek i dziergania plis w poprzek.

Bardzo fajny sposób znalazłam tu:

https://youtu.be/ocX1n1rBwJc

Nitki ciągnę z początku i końca kłębka przerabiam podwójną nitką, ściągacz na drutach 3,5 mm całość na 4 mm 


Plisa powstaje od razu z dziurkami też w ciekawy sposób, bo bez odrywania nitki, a dziurki są pionowe schowane w rzędzie oczek lewych.

Tak oto rośnie mój sweterek jak zielone liście na wiosnę.

Jak zielone to musi być las dzisiaj.

Spacery dużo mi dają więc co roku odwdzięczamy się i zabieramy worki na śmieci, rękawiczki i zbieramy to co niestety ludziom ciężko zabrać mimo, że niby puste to lżejsze, a tu fenomen okazuje się, że jednak jest tak ciężkie i dźwignąć się nie da więc pozostawiają w lesie.


A las jest taki piękny i jesteśmy tam gośćmi powinniśmy dbać o niego. Przecież idąc do kogoś w gościnę nie zachowujemy się jak bydło i nie zostawiamy śmieci.






4 komentarze:

  1. Bydło śmieci w lesie nie zostawia, to niestety tylko ludzka domena... tu ostatnio modne się zrobiło sprzątanie okolicy przy okazji spaceru, bardzo to pozytywne.
    Sweterek bardzo wiosenny powstaje, zdecydowanie wersja na którą się zdecydowałaś jest najładniejsza. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, właściwie Aniu masz rację, źle się wyraziłam i obraziłam bydło, ludzie są gorsi.
      Jest jeszcze kilka wersji kolorystycznych na które mam ochotę 😜szukam pomysłu.

      Usuń
  2. Śliczny będzie ten zielony sweterek! Kolory są takie wiosenne, wesołe! Oj, ludziom tyle się tłumaczy i dalej to samo - śmieci w lesie... Szkoda słów... A tam w dali, czy dobrze widzę - zając?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Już skończony tylko guziki przyszyć i nitki wciągnąć 🙈
      Tak to zająć bystre oko 😁
      Szkoda słów na ludzka głupotę 😔

      Usuń