niedziela, 17 stycznia 2021

Sweterek dla Benjiego.

 ~~~~~

Benji rośnie jak na drożdżach, skończył już trzy miesiące i ma komplet szczepień. Jeszcze parę dni kwarantanny i możemy wychodzić na spacerki nie tylko do ogródka przy bloku.

No powiedzmy spacerki 🤣 trzeba najpierw szczeniaka nauczyć wielu rzeczy, a przede wszystkim chodzić na smyczy.

Poza tym zrobiło się straszliwie zimno więc malucha nie mogę wypuścić na golasa nawet na szybkie siku.


Wyszperałam włóczkę w kartonie w piwnicy kiedy przynosiłam ozdoby świąteczne i akurat jest idealna na ten projekt. Włóczka to „Benia” ( nawet nazwa pasuje😁) gruby akryl z domieszką wełny, więc można nawet prać w pralce😉

Wzięłam druty dużo cieńsze niż zalecane, bo 3,5 mm gdyż zależało mi na tym żeby sweterek był jak najmniej dziurawy tylko bardziej zbity. 

Trudno dla takiego niesfornego szczeniaka robić sweter, bo przymiarki są wręcz niemożliwe 🤣

Udało mi się ledwo ściągnąć podstawowe wymiary czyli obwód szyi i klaty, reszta pozostała w sferze domyślań i kombinacji.

Usiadłam więc wczoraj i zaczęłam kombinować żeby dziś w te mrozy Benji wyglądał elegancko😉



Uważam, że jak na pierwszy raz i bez prucia oraz przymiarek wyszedł mi całkiem zgrabny i gustowny ten sweterek 😜
Benji chyba jest z niego dumny, swobodnie w nim biega, a nie stoi w nim jak jakaś melepeta bojąca się dać kroka.



U góry ma wrobiony wzorek żakardowy reszta jest wyszyta igłą.


Muszę zrobić jeszcze jeden na zmianę. Następny chyba zrobię troszkę dłuższy, bo on tak szybko rośnie.

Przed nami ostre szkolenie czystości, chodzenia na smyczy, przywoływania......i wielu innych umiejętności. Nie jest to dobry czas gdy ręce grabieją, a psa trzeba nagradzać, gdy zimno i trzeba się ubrać, a zanim włożysz buty pies już przecieka🤣
Nauczy się kiedyś wszystkiego, ale zapewne dłużej to będzie trwać.

Idę się sama najpierw wyszkolić i szperać w internecie, oglądać jak innym to tak wszystko szybko i łatwo idzie, a ich psy uczą się migiem z moim marnie to widzę, bo jest jak tajfun.
Potem jak już będę mądra będę szkolić młodego, żeby wiedział co ja właściwie od niego chcę i czemu się irytuję jak skacze koło mnie jak zajączek zamiast iść spokojnie.

Jak dziecko, pamiętam małą Florkę, ona też ciągle skakała zamiast chodzić 😂

I tradycyjnie na koniec spacer z gorącą herbatą, tym razem nie las a wzdłuż jeziora. Pięknie było 🥰 słońce, skrzący śnieg, mieniące się tęczą płatki lodu na jeziorze ( szkoda, że obiektyw aparatu tego piękna nie zauważa) i skrzypiący śnieg pod stopami.
U nas było dzisiaj -15, ale plażę otworzyli 😁





Trzymajcie się cieplutko.





8 komentarzy:

  1. To niesamowite, moja córa ma psa, który wygląda identycznie i tak samo się wabi, Benji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brat bliźniak 😜 chociaż w miocie były tylko siostry🤣
    Ale fajnie jest wiedzieć, że się ma brata 😁

    OdpowiedzUsuń
  3. Sweterek świetny ! No,i te By. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, tak sweterek cudo! Przynajmniej w przedszkolu nie pomyli z żadnym innym, bo B jest jego;-)))

    Magdalenka

    OdpowiedzUsuń
  5. Piesio jest cudowny, a w tym sweterku to już sama słodycz:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne ubranko! I jak Benji elegancko w nim wygląda! Słodziak i tyle. I niech sobie przecieka (super określenie!), takie jego prawo :) Luśka nauczyła się nie przeciekać w piątym miesiącu, a może nawet po skończeniu piątego miesiąca? Niby wiedziała, o co chodzi, ale też nie zawsze zdążyliśmy (chociaż miałam łatwiej, bo była ciepła wiosna, no ale z drugiej strony - trzecie piętro w bloku). Lubię oglądać te zdjęcia ze spacerów :)
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mnie trochę pocieszyłaś, że ma czas na zakumanie co człowieki chcą i czemu cieszą się jak robię siku na dworze i dostaje smakołyk a w domu nie 🤣
      Cwaniak jest na dworze robi sik i od razu siada żeby dostać smakołyk 🤣
      No ja pierwsze piętro zawsze to trochę niżej, ale niestety ten czas jest ciężki do jakiejkolwiek nauki. Nawet na smyczy jest masakra, bo nawet śnieg rozprasza 🤣
      Matko 🙈że on nie ma instrukcji obsługi i jakiegoś spowalniacza normalnie defekt produkcyjny 🤣

      Usuń