czwartek, 26 listopada 2020

Sezon czapkowy.

 ~~~~~

Jesień to dobry czas by wrócić do dziergania.

Ostatnio dziergam zdecydowanie mniej, straciłam chęci, nie mam potrzeb, a swetry z szafy się wysypują .

Nawet nie wiem co miała my dziergać, kompletnie nie ma m pomysłu.

Dlatego ucieszył mnie fakt, że moja przyjaciółka marznie w głowę..... nie,nie żebym była złośliwa 😁 dało mi to po prostu pretekst, by znów narzucić oczka i zrobić coś co jest komuś potrzebne.

Czapka to mała forma więc wróżyło to, że projekt szybko zostanie zrealizowany.

Został nakreślony pewien bardzo ogólny zarys.

Czapka ma być z moherkiem i ażurowa.

Poszukałam w necie inspiracji i zabrałam się do pracy.





Włóczka:Alpaca Drops i kidsilk haze Rowan
Druty: 3 i 3,5KP
Wzór: własny schematy z sieci.
Markery: Królowa Owca




Czapki powstały szybciutko są akurat na tę porę kiedy niektóre dni i poranki są zdecydowanie chłodniejsze, a nie czas jeszcze na zimowe czapy.

To pierwsza czapka wykonana wzorem ze schematu żółtego.




Druga czapka ma na tyle uniwersalny wzór, że można nosić ją na obie strony.









A tak się prezentuje na głowie 





I takim o to sposobem dziergając dwie czapki moja przyjaciółka ma trzy.

Jak się Wam podobają ?

Może ktoś skusi się na zrobienie swojej.




12 komentarzy:

  1. Bardzo fajne czapusie, dzięki za inspirację. Nie wiadomo która ładniejsza:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję 🙂proszę śmiało dziergać swoją 😁

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ! Bardzo udane czapki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czapki przepiękne. Jestem pewna,ze bezszwowe czyli w okrazeniach i spróbowałabym zrobić swoją, ale nie wiem,bo nigdy nie robiłam azuru w okrezeniach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czapka na okrągło to żadna filozofia. Trzeba zrobić ściągacz a potem dopasować liczbę oczek ze schematu ten żółty powtarzasz od początku do końca. Drugi schemat powtarzasz cały czas to co jest w ramce. Dla ułatwienia możesz założyć sobie markery po każdym skończonym motywie.

      Usuń
  5. Podobają mi się wszystkie, są takie delikatne. Czapki to moja najmniej ulubiona "robótka", ponieważ niestety należę do tych osób co w czapce nie wyglądają ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też w niektórych czapkach nie wyglądam😉 trzeba znaleźć chyba swój fason.

      Usuń
  6. Czapki cudowne��,jak dobrze, że wróciła Pani do pisania.Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne. Chciałoby się mieć takie cudo,może czas wyciągnąć i odkurzyć druty... prawde mówiąc piękny śliwkowy moher plus dropsowa włóczka w pasujacym kolorze leży i czeka .... no właśnie sama się nie przerobić 🤔 dzięki za inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie odkurzają druty tym bardziej, że materiał jest 😜 dziergaj bo mole zjedzą.

      Usuń