niedziela, 9 czerwca 2024

Sezon ogrodowy.

 ~~~~~

Dla odmiany dzisiaj nie o swetrach, a trochę o roślinach.

Zaczęty kolejny sezon w ogródku, mimo corocznej obietnicy, że już nic nie kupię, nie będę inwestować, pracować, bo to nie ma sensu kończy się tak samo🤣

Targam wory ziemi nieskończone ich ilości ciągle potrzebne a dziury potrafią pochłonąć zadziwiającą ilość jak niektóre donice.

Zamawiam kolejne rośliny 🪴 sadzę, kopię, przesadzam, w moim mniemaniu ulepszam, inwestuje w sprzęt.

W tym roku jakoś tak szybko buchnęła nam wiosna, szybko zakwitły bzy i konwalie, które rwałam w kwietniu po przylocie z Malty


W tym roku postawiłam na kolor kupiłam bratki i stokrotki kwitną do tej pory



a zakupione petunie nie mają miejsca 🙈 muszę je w końcu gdzieś wsadzić.


Obudziły się moje wszystkie hosty mimo zimowania w donicach wszystkie przetrwały



A potem zostały zbombardowane przez gradobicie, mają dziury prawie w każdym liściu, ucierpiały też róże i hortensje gdzie pościnało i połamało im pędy. Odradzają się  w nowym miejscu.
 W końcu powiększyłam dziurę i zrobiłam grządkę 😁


Dalszą część powiększę w przyszłym roku, bo łatwo nie było, widać urobek z boku, gruz, kafle chodnikowe, cegły takie niespodzianki się tam kryją.
Nie miałam już siły na dalsze wykopki 😜 a poza tym nie uwierzycie w dziurę wyspałam 8 worków ziemi, zużyłam cały zakupiony zapas 🙈
Muszę kupić kolejne worki, bo mam do wsadzenia jeszcze fasolę w wiadra budowlane, przesadzić lawendę, przesadzić hortensję …..
Pójdę z torbami przez tą ziemię 🤣

A o różach opowiem następnym razem, zdradzę tylko, że wszystkie mają się dobrze 🥰



2 komentarze:

  1. Małgosiu, Twój ogródek jest coraz piękniejszy! A pamiętam jak go zakładałaś i ile pracy w niego włożyłaś. U mnie w hostach też są dziury po gradobiciu, ale wypuszczają nowe liście, nie jest źle. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie gwałtowna ta pogoda ostatnio i taka ze skrajności w skrajność albo susza albo ulewa i gradobicie, albo upał albo grube swetry 🙈 brak nam tych przejściówek i przedwiośnia.
      Ogródek dalej się tworzy, dalej walczę, dalej szukam 🔍 marzy mi się busz, a jest tak średnio, słowem nie osiągnęłam jeszcze zadowolenia

      Usuń