wtorek, 10 października 2023

Suszy się dzianina.

 ~~~~~

Dopóki jeszcze jest ładna pogoda korzystam z niej i moje dzianiny suszę na dworze.

Do tego celu kupiłam kilka gadżetów, które przydają się również w domu.

Podzielę się z Wami może komuś się przyda, może ktoś odkryje, że ma w domu coś co może też  wykorzystać.

Kiedyś swoje chusty rozkładałam na ręcznikach, na rozłożonej wersalce i przypinałam szpilkami 😜 Zazwyczaj rano by do wieczora wyschły. Warunek był taki, że musiały być mocno odciśnięte (zawijałam po wstępnym wyciśnięciu, w duży ręcznik i na nim stawałam) lub lekko odwirowane w pralce. 

Inaczej kaplica nie wyschnie  i czeka nas spanie w wilgotnym łóżku, miejcie to na uwadze.

Teraz do tego celu używam piankowych mat warsztatowych, swoje kupiłam chyba w Netto, ale często są do dostania w Lidlu. Składa się je jak puzzle i można wbijać szpilki, można rozłożyć w ogrodzie na trawie lub na podłodze w domu.


Ponieważ druty do blokowania dzianin sporo kosztują wykorzystuję od lat do tego celu moje stare, proste druty na których już nie dziergam i najlepiej sprawdzają się takie do góra 4 mm, potem przypinam je do maty szpilkami.

Do swetrów kupiłam sobie suszarkę firmy Leifheit, tak znalazłam sobie taki gadżet w necie, który zajmuje mało miejsca i jest bardzo przydatny.

Jest to taka siatka na drucie, zwinięta i spięta regulowanym paskiem, po rozpięciu rozwija się do sporej elipsy.



Za pomocą paska reguluje się szerokość i wypukłość dzięki czemu od spodu jest przewiew i dzianina szybciej schnie.
Fajne to, bo stawiam na trawniku w ogródku, albo na podłodze w domu.
 Jak nie mam miejsca stawiam na łóżku, można też przypiąć nad praniem do suszarki, takiej stojącej, bo ma krótkie paseczki na zatrzaski.

Jak widzicie swetry mieszczą się swobodnie.

A jakich Wy sposobów używacie do suszenia dzianin?

A jak jesteśmy w ogródku to napiszę Wam, że mój „parawan” czyli fasola posadzona w wiadrach dla liści żeby  osłonić się od ciekawskich oczu zaskakuje i dalej obficie wydaje strączki.


W następnym roku posadzę więcej i tyczkową 😜 wygląda ładnie, kwitnie i jeszcze do obiadu można  zjeść.




10 komentarzy:

  1. Ja moje "układankowe" maty piankowe kupiłam w internecie za bardzo niewielkie pieniądze i sprawdzają się świetnie do blokowania, ale muszę uważać na koty, bo uwielbiają je drapać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam okazję kupić te stacjonarnie i cena ich też była niska i bez wysyłki też już parę lat używam 😉
      Z kotami gorzej one lubią eksplorować tymi pazurkami różne rzeczy i nie trzymają się podłogi jak pies 😜

      Usuń
  2. Świetne sposoby! A ja mam pytanie: czy Twój pies nie rusza takich wypranych suszących się wyrobów wełnianych? Bo moje dwa od razu interesują się mokrymi wełnianymi rzeczami i chcą się w nich turlać, a mały to w ogóle łapie w pysk i biega ze zdobyczą! W związku z czym ja suszę rzeczy tylko na stojącej wysokiej suszarce na ubrania...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście nie choć jak ma okazję się przebiec po rozpiętej chuście w domu to korzysta 😜
      Na dworze ma tyle miejsca, że nie interesują go rozstawione rzeczy. Jednak dla spokojności zamykam pokój w którym susza się rzeczy.

      Usuń
  3. Piankowych mat do chust używam od dawna ale ta siatka do swetrów wygląda super.Dzięki za podpowiedź,muszę sobie kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, to fajna rzecz.
      Mojej przyjaciółce też podarowałam i używa 😊

      Usuń
  4. Siatka super, muszę w takową się zaopatrzyć, matę mam, wnusia wyrosła podarowała babci 😜, sprawdza się. Kiedyś suszyłam na kanapie, różnie to bywało 🤣🤣...pozdrawiam serdecznie Małgośka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie na tej kanapie to czasami mokre spanie czekało 😜 siatkę polecam sprawdza się.

      Usuń
  5. Super. Dziękuję Małgosiu za polecenie. Właśnie ją zamówiłam. Od 20 lat mam stojącą suszarkę tej firmy i trzyma się świetnie. Do tej pory suszyłam dzianiny na ręcznikach na suszarce stojącej. Ale ta siatka zdecydowanie przyspieszy schnięcie. Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam być pomocna 😁 o na pewno przyspieszy schnięcie, ja sobie już nie wyobrażam suszenia inaczej. Cieszę się, że kiedyś wpadło mi to gdzieś w oczy i kupiłam na spróbowanie. Cyrkulacja powietrza od spodu jest więc nie kisi się dzianina na ręczniku.

      Usuń