czwartek, 27 maja 2021

Skarpetki.

 ~~~~~

Z czym Wam kojarzy się maj? 

Mi z zielonym trawnikiem usianym żółtymi mleczami.

Właśnie takie są moje majowe skarpetki.



Do ich zrobienia wykorzystałam resztki włóczki Opal od Królowa Owca które zostały mi po zrobieniu zielonego swetra i dodałam włóczkę „Nord” w kolorze miodowym, druty 2,5 mm.


Niby zwykłe paski, a skarpetki całkiem wesołe wyszły 😜


U góry zaczęłam tradycyjnie i przerobiłam 5 rzędów oczkami prawymi, następnie zrobiłam ściągacz 1x1 z oczkami prawymi przekręconymi, a potem to już zupełnie prosto same oczka prawe i zmiana koloru co cztery rzędy.

Taki szybki przerywnik w większym dzianiu.

Robicie wełniane skarpetki?
Wolicie tradycyjną wełnę skarpetkową czy szukacie połączenia z bambusem lub bawełną?


 Pozostając w zielonym klimacie to na obiad serwuję dzisiaj zupę-krem z brokuła.


Przepis banalnie prosty zeszklić na maśle klarowanym dwie cebule, dodać czosnek po 5 minutach dodać marchewkę, brokuła i ziemniaka, zalać warzywnym bulionem i gotować do miękkości warzyw, przyprawić ( sól, pieprz, chili, tymianek). Potem wszystko zblendować i podawać z tartym parmezanem, szczypiorkiem i prażonymi pestkami dyni i słonecznika (jak u mnie).

Można dodać też śmietanę, serek topiony lub jogurt bez laktozy, albo fetę, mozerellę czy ser kozi. Wariantów na wzbogacenie smaku jest wiele co kto lubi.

To kto robi? U mnie było smacznie.

12 komentarzy:

  1. Skarpety sliczne, slineczne. Zupa prezentuje sie smakowicie. U mnie byl krem z baklazana z pietruszka, selerem, papryka, cukinia cebula I koncentratem pomidorowym. A na jutro botwinka zabielona mlekiem kokosowym. Ostatnio kokos I burak to moje ulubione polaczenie.
    Magdalenka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi wspaniałe spróbowałabym.
      O muszę spróbować tego połączenia lubię kokosa. A używasz gęstego mleka kokosowego czy takiego napoju? Zawsze mam z tym problem w przepisach, bo to akurat ma dwie różne konstystencje jeżeli chodzi o mleka roślinne, gęste też jest w puszce i kartonie🙈 i np: dylemat gotować budyń na gęstym czy rzadkim.

      Usuń
    2. https://filozofiasmaku.pl/2019/04/17/zupa-botwinka-z-mlekiem-kokosowym/

      To link do przepisu. Ja daję mleko - albo z puszki albo z kartonu co mi się uda kupić - napój jest trochę za rzadki i mniej czuć kokosa. Zupa musi przegryźć się kilka godzin, bo na początku czuć wszystko oddzielnie, co nie jest fajne.

      Magdalenka:-)

      Usuń
    3. Dzięki za info zawsze mam z tym problem .A Filozofia smaku jest pyszna 😋

      Usuń
  2. Kiedyś lubiłam robić skarpetki, chwilowo jakoś nie mogę się zmobilizować. Twoje wiosenne i śliczne ☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Skarpety przychodzą falą 😜 najpierw się przed nimi bronię, bo nie wiem jak nabrać oczka, jak zrobić ładna piętę, potem jak to z tymi palcami miało być i jak zaszyć.
      Kiedy przebrnę z jedną parą to potem sypią się kolejne 🙈

      Usuń
  3. Jak wiosennie sie ztobilo!
    Lubie welniane skarpetki, ale nosze je tylko w domu- najczesciej do spania. Do butow wole jednak bawelniane. Jak juz dziergam, to zazwyczaj z typowo skarpetkowej wloczki. mam wrazenie, ze sa wtedy trwalsze. No i uwazam zeby superwash byla, bo wiem, ze na pewno w pralce wyladuja...
    Akurat wczoraj mielismy makaron z sosem brokulowo-smietanowym, ogolnie podobnie sie go robi, jak ta zupe, tylko moze gestsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez najczęściej nosze po domu skarpetki 😜 szczególnie te żakardowe siedzę i podziwiam jakie ładne zrobiłam 🤣 te jednolite zakładałam zimą do butów trakingowych i glanów.
      Aniu są włóczki typowo skarpetkowe lżejsze np: mieszanka wełny, bawełny i poliamidu napiszę o tym może trochę wkrótce.
      Mniam tez pewnie pysznie było.

      Usuń
  4. Świetne te skarpetki. Włóczka cudna i mają takie słoneczne energetyzujące barwy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne te wiosenne skarpetki! Ja też lubię je robić, ale że mam całkiem wystarczającą kolekcję, to nie robię na razie. Za to mój mąż kocha chodzić w takich wełnianych ręcznie robionych i jemu robię ich sporo. Mnie jest za ciepło w wełnianych w innych porach roku niż zima. Z chęcią przeczytam post o innych włóczkach skarpetkowych niż wełna z poliamidem - nawet nie wiedziałam, że są takie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje nóżki często marzną więc trochę skarpetek mam 😜
      Tak są inne włoczki skarpetkowe i opowiem o nich zbieram materiał 🤣

      Usuń