środa, 31 marca 2021

Trup z koszyka.

 ~~~~~

Wszystkie zaczęte i nieskończone robótki zalegające jak trupy w koszyku ładnie są nazwane ufokami.

Ja też mam taki jeden egzemplarz zalegający w koszyku dwa 🤔 trzy a może czwarty rok mu teraz stuka 🙈

Zapomniałam już jak robiłam ten wzór i jakim szydełkiem, ale wyciągnęłam w oczekiwaniu na miodową włóczkę, zaczęłam się bacznie przyglądać i szacować nada się na skończenie czy niechybna destrukcja mnie czeka.

W zamyśle miała to być letnia tunika. Wiecie ja taka zgrabna, w oliwkowej opaleniźnie, jędrne, młode ciało bez celulitu ....wizja owszem fajna, rzeczywistość ch.... yba nie.

No zostawmy to, bo ani figura, ani wiek, ani opalenizna, bo jestem jak zombiak całe życie w cieniu i tam latem na plaży marznę 🤣

Niechybnie jednak tunika by mi się na plażę przydała, choć patrząc na to co zaczęłam z moich resztek bawełny marceryzowanej, ku namiotowi by się skłaniało. Wyciągnęłam zalegające w kartonie resztki „Hemery” „Maxi” czy „Cotton Filet” w różnych kolorach, nawet mało czasami pasujące.

Podprułam zatem do pach, zmiejszyłam o jedno powtórzenie wzoru, wzięłam mniejsze szydełko i postanowiłam skończyć do lata.


Jak myślicie dobry pomysł? Czy jednak dać sobie spokój?

I jeszcze jedno pytanie jaka długość?

Za tyłek, do pół uda, do kolan czy może do kostek? 🤣
Materiału może wystarczyć 🙈

Obawiam się tylko jednego, że jak będę siedzieć na bank będzie odciśnięty wzorek na ciele, ściągnę tunikę i pójdę wykąpać się z ażurowym wzorem zamiast tatuażu 🤣

Te wzory były inspiracją do tego co mam na szydełku.



Obie tuniki nie są zbyt długie, jedna dodatkowo ma rozporki i też zastanawiam się czy robić je u siebie czy sobie podarować 🤔

A kulinarnie dzisiaj u mnie pizza z batata, a może raczej tarta?


Batata trzeba podsmażyć na patelni by zmiękł, na wierzch dałam, sos pomidorowy, podsmażoną cebulkę ze szpinakiem i wymieszane z rozbełtanymi jajkiem i mlekiem owsianym, położyłam pieczarki i pieczone boczniaki. Możecie dać inne dodatki. Na końcu dałam mozarellę light, bo wychodził termin, ale zupełnie to było niepotrzebne.

Całość zapiekłam w piekarniku 180st. około 20 min.


Smakuje wyśmienicie, a ja mam obiad na dwa dni 😜

Kto chce dziergać „Resztkowca” proszę przetrzepać zapasy, worki, koszyki, szafy w poszukiwaniu resztek i swetrów do utylizacji wkrótce zaczynamy, będę wstawiać opis po kawałku, w odcinkach 😉


8 komentarzy:

  1. Myślę, że tunikę jak najbardziej robić! Przyda się nie tylko na plażę - do bardzo wąskich lnianych albo innych spodni i na top będzie równie świetnie wyglądać! Co do długości - no tu już nie wiem. Bo to zależy od nóg i od upodobań. Nogi masz ładne - więc możesz śmiało zrobić do połowy uda. I zrobiłabym z tymi rozcięciami po bokach - nie muszą być duże, ale fajnie będzie to wyglądać. To ja szykuję resztki różne! I zaczynam z Twoimi instrukcjami! Tylko muszę pomyśleć, czy robić sweterek letni z bawełny (na wieczory) czy raczej z włóczki skarpetkowej na jesień. A jeśli mam pozaczynane motki, każdy niecałe 50 g to jak to wykorzystać? Wyrabiać jak leci, czy raczej ciąć te nitki? Bo chciałabym uniknąć swetra w paski, wolałabym taki misz-masz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie sama jestem niezdecydowana, ale coś tam pewnie z tych resztek uplotę, leżą w kartonie a człowiek kasę wydaje na nowe 😜

      Asiu jak nie chcesz pasków to ja bym cięła te motki, ale wstrzymaj się nie rób od razu ciętego kłebka najlepszy sposobem jest diwiazywanie odcinków w trakcie roboty bo widzisz jaki długi masz odcinek i czy czas zmienić kolor czy nie 😜

      Usuń
  2. Moja droga, góra wygląda interesująco, koniecznie rób dalej. Co do długości to nawet nie doradzam bo każdy lubi co innego. Co ci w duszy zagra to zrobisz i jedzie super 😁 ważne żeby To ie pasowało.

    OdpowiedzUsuń
  3. No to zobaczę co zagra 😜 lecę dalej. Najwyżej zawsze można spruć 🤣

    OdpowiedzUsuń
  4. No, ale mi narobilas smaku! Ta tarta wyglada oblednie i tunika jest super, dzieki za wzor; bede robic, moja bedzie dluga:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzeba koniecznie zrobić żeby ten smak zaspokoić 😜
      Ciekawa koncepcja ta długa tunika.

      Usuń
  5. Tunika jest dobra do spodni ale jeśli zakrywa tyłek bo dłuższa jest po prostu niewygodna. Ładny wzór. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego nie mogę się zdecydować co do długości, bo masz rację do spodni wygodniejsza krótsza tylko czy ja w niej będę chodzić po mieście? 🤷‍♀️
      Na plażę lepsza trochę dłuższa .... niezdecydowana jestem może krakowskim targiem zrobię do połowy uda 😁

      Usuń