niedziela, 2 czerwca 2024

Jeju sweter.

 ~~~~~

Nie wcale nie jojczę 😁 tak nazywa się wzór tego swetra”Jeju Sweater” od Aegyoknit




To mój drugi sweter od niej. Pierwszy to Jeol, który uwielbiam za ten pudełkowy oversize.

Oba swetry są z żakardem, są luźne, wygodne i niebanalne.

Bardzo fajnie się ten sweter dziergało, a sam wzór jest napisany prosto i zrozumiale, bez zbędnych opisów których nie cierpię i trudno mi przez nie ze zrozumieniem przebrnąć, a tu  można sobie spokojnie poradzić z translatorem.

Do wydziergania swetra wykorzystałam włóczkę Regia Premium „Alpaca Soft” w kolorze czarnym i zużyłam 3 motki.

Do żakardu w kontrastowym kolorze potrzebny jest jeden motek i możecie wykorzystać jasny beż, albo przepiękny różowy z przetarciami lub wybrać dwa zupełnie inne kolory kontrastowe. 

Włóczka przerabiana drutami 3,25 mm ściągacze, 3,75 mm gładko i 4 mm żakard.

 


Możecie też połączyć Regię Tweed  lub inną skarpetkową i moher Kid Seta od Pro Lany.

 Moja jasna włóczka to jagnięca z moherem ta, z której dziergałam wcześniejszy „Jeol”, możliwości jest wiele.

Piszę o tym bo często słyszę, że trzeba kupować do projektu włóczki dedykowane z tych co wydziergany jest oryginał. Jest to kompletną bzdurą, każdy sweter da się wydziergać z innych włóczek i nie koniecznie trzeba kupować te dedykowane, które są czasami na prawdę bardzo drogie. 

Kilka dni temu  również przeczytałam, że ktoś zapytał projektantki niedawno opublikowanego wzoru,  jakiej innej włóczki można użyć do wydziergania tego swetra i co usłyszał?

Na dzień dzisiejszy nie ma zamienników 🤣🤣🤣

No proszę….jeżeli ktoś nie ma wyobraźni niech nie twierdzi, że na dzień dzisiejszy ziemia jest płaska.

A tak swoją drogą to trochę gwiazdorska, żeby nie powiedzieć bezczelna odpowiedź. 

Nie każdy dostaje włóczkę na wydzierganie swetra w ramach współpracy czy promocji  i nie każdego stać by dziergać z cashmiru, dlatego ja w swoich wzorach  zawsze podawałam jakieś propozycje innych włóczek.

A na blogu dzielę się tym z czego dziergam i podpowiadam,  bo często stosuję zamienniki, które nie są gorsze, mają świetny skład i kupno nie boli kieszeni, nie uśmiecha mi się na wydawać na włóczkę 600 zł, bo tak zakłada oryginał 😜

No i wracamy do  mojego swetra, który nie jest wydziergany z dedykowanej włóczki 😁

Sweter jest duży i luźny, a zużycie włóczki z dobrym składem, bo to Alpaca suri, to zaledwie cztery motki. Wełna ma włos, sweter wygląda jakby był robiony z moherem.

Jak widzicie ja wprowadziłam modyfikację, żeby było oszczędnie, żeby wykończyć rękawy i nie zaczynać kolejnego motka czarnego  dlatego wykorzystałam na dół rękawów moje resztki kontrastowej włóczki.

Myślę, że też całkiem fajny dało to efekt i sweter nabrał lekkości.


  

Na koniec jeszcze dowód, że ten czarny nie farbuje 😜 bo często jest obawa przy stosowaniu włóczek kontrastowych, moje moczenie swetra w misce, proszę i woda czysta 😉

 

A poza tym kiedy zaczyna się wiosna 😁 pierwsze małosolne nastawiam już w kwietniu, wtedy też wylatują pszczółki pracując nad świeżym miodkiem.

 

 

8 komentarzy:

  1. Ależ fajny sweter. Muszę zajrzeć do tej projektantki. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wlasnie mam zawsze obawy czy dam rade przetłumaczyć dany opis 🤔 bardzo fajny sweterek . W większości korzystam z zamienników wloczkowych 🤭

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego większość wzorów tych opisowych w języku angielskim niestety u mnie leży. Ja lubię te proste i ten był na moim poziomie 😜
      Nie ujmując nikomu ale uważam, że nasze pokolenie mimo wszystko jest bardziej kreatywne za komuny żeby mieć trzeba było kombinować, a nie każdego było stać na włóczki z Pewexu

      Usuń
  3. Ten sweter wyszedł po prostu doskonale! Jest taki ładny! I super, że podajesz zamienniki, bo jest tak, jaki piszesz - na pewno można wydziergać dany projekt z różnych włóczek. No i ciekawe, że włóczka nie farbuje, bo ja zawsze się boję łączenia kontrastowych kolorów właśnie z powodu ryzyka zafarbowania. Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joasiu i mam nadzieję, że te informacje się przydadzą moim czytelnikom 😁
      Też mam obawy przy żakradach, bo najładniej wygląda mocny kontrast a już miałam niemiłą niespodziankę w skarpetkach z niebieską włóczką Dropsa, niebieski często potrafi farbować, trudny kolor do utrwalenia.

      Usuń
  4. Cudo. A te rękawy byłam pewna , że autorskie bo tak się świetnie zgrywają z całością, a to doskonały pomysł racjonalizatorski. Efekt Wow!
    Magdalenka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie 😁
      Trzeba było coś zmienić bo irytuje mnie zawsze fakt, że żeby dokończyć projekt muszę użyć tylko kawałka kolejnego motka

      Usuń