niedziela, 13 sierpnia 2023

Szydełkowa tunika.

 ~~~~~

Najtrudniejsze w kolorowym dzierganiu jest dobieranie kolorów. Zazwyczaj inspiruję się zawartością resztek w kartonie i komponowaniem nowej całości z tego co mam.

Tak było w przypadku mojej tuniki i efekt całości spodobał się nie tylko mi.

Zostałam poproszona o zrobienie takiej tuniki dla mojej przyjaciółki, oczywiście bez nacisku czasowego.

Resztki z kartonu zostały niestety wyrobione, więc trzeba było kupić nowe kłębuszki i dobrać tak kolory, by wszystkie do siebie pasowały. Nie powiem ile godzin spędziłam przed monitorem robiąc zdjęcia, zestawiając kolory, przestawiając, wrzucając i wyrzucając z koszyka zakupów, aż wreszcie kliknęłam przycisk „zamów”.

Nie wiem czy mi się udało sprostać wyobrażeniu jedyne co wiem to to, że w końcu skończyłam 😁


Ta tunika jest w większym rozmiarze, dłuższa i z dłuższym rękawem



Szydełko: 2,5 mm i 3mm
Włóczka: bawełna marceryzowana „Maxi” , „ Maximum” i”Hemera” 


Miała być w jesiennych kolorach i nie biała. Myśle, ze w tym sezonie będzie jeszcze noszona choć dzierganie jej, wstyd się przyznać zajęło mi dwa sezony 😔
 Więcej zdjęć nie będzie, bo już wyruszyła w drogę zostało tylko kilka fotek cykniętych na szybko.

A na koniec zdjęcia z ogrodu, bo  dziergając coś nowego zachwycam się hortensjami w donicach.



Piękne są te kwiaty, cud natury i chyba nie tylko mi przypadły do gustu.

 

Jedna duża donica a jak cieszy 😁



Chyba muszę je jakoś podwiązać, albo jakieś podpórki kupić 🤔, tylko żebym ich nie połamała, bo żal a mają ciężkie główki.


3 komentarze:

  1. Ja przychodze z pytaniem i ew. prosba: czy kiedys podawalas przepis na pyszna zupe z selera korzeniowego (wydaje mi sie, ze to bylo na Twoim blogu), teraz chcialabym ja powtorzyc ale nie moge znalezc przepisu. Czy sie myle? Dzieki za odpowiedz. Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tereso nie przypomina sobie zupy z selera ale robiłam kiedyś z białych warzyw.
      Czyli seler korzeniowy, pietruszka, kalafior i por biała cześć, gotowane do miękkości w bulionie, a potem miksowane na krem. Przyprawy: sól, pieprz trochę, kurkumy, kuminu lub przyprawa curry. Do podania prażone płatki migdałów i trochę dobrego oleju z pierwszego tłoczenia np rydzowy lub oliwa z oliwek.
      Jeżeli o to Ci chodziło to smacznego 😁

      Usuń
    2. Dziekuje bardzo Mao za odpowiedz. W tamtym przepisie bylo tez jablko, wiec nie wiem, ale
      przepis, ktory teraz podalas tez wyprobuje. Pozdrawiam. Teresa

      Usuń