środa, 21 grudnia 2022

Jak wykonać kwadraty w kocyku.

 ~~~~~

Wykonanie kwadratów w kocyku jest bardzo proste, cały efekt tworzą resztki kolorowych włóczek.

Kwadraty mogą być różnej wielkości w zależności od ilości oczek i grubości włóczki, zasada tworzenia jest ta sama.

Ja swój kocyk robię z resztek włóczek skarpetkowych na drutach 2,75 mm

Moje kwadraty są wykonane z 46 oczek w następujący sposób:

1 rz. po nabraniu oczek przerób na prawo 23 oczka i umieść marker, przerób kolejne 23 oczka na prawo.


2 rz. oczka prawe do dwóch oczek przed markerem, przerób dwa oczka razem na prawo (oczka pochylone w prawo) przełóż marker, przerób dwa oczka razem na prawo ( pochylone w lewą stronę) oczka prawe do końca rzędu.


3rz. Oczka prawe

Powtarzaj rzędy 2 i 3 aż przerobisz wszystkie oczka.

Na końcu przerób dwa oczka razem i odetnij nitkę kwadrat gotowy.

 

Uwaga nie przerabiamy oczek brzegowych czyli pierwsze oczko zawsze ściągamy bez przerobienia, dzięki temu na brzegu będziemy mieć 23 oczka do tworzenia kolejnego kwadratu.

W zależności od tego, w którą stronę ma być linia zbierania oczek możesz kolejny kwadrat zacząć

1 sposób: od nabrania 23 oczek na drut założyć marker i nabrać kolejne 23 oczka na krawędzi wykonanego kwadratu.

Ja mam takiego sprytnego pomocnika druto-szydełko mała rzecz, a przydatna do nabierania oczek czy łapania zgubionych. Oczywiście nie jest niezbędna, bez tego też da się to zrobić 😜



2 sposób: nabierz 23 oczka na krawędzi wykonanego kwadratu, załóż marker nabierz 23 oczka.

Wykonaj kolejny kwadrat zaczynając od rz.1


Całość wykonujemy ściegiem francuskim i dokładamy kwadracik za kwadracikiem tworząc kocyk.

Po wykonaniu wszystkich kwadracików składających się na szerokość kocyka kolejny rząd zaczynasz tak samo czyli oczka nabrane na drut i oczka na krawędzi kwadracika.

Następne kwadraciki wykonujesz tak samo tylko oczka dobierasz już na krawędziach wykonanych kwadratów.


Mam nadzieję, że opis się przyda, a łatwość wykonania zachęci Was do wyrobienia resztek.

Przyjemnej zabawy.


12 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne wiadomości. Dziękuję! Zdrowych, spokojnych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się przyda. Dziękuję, a zdrowie się przyda leżę powalona grypą wiec w tym roku mało świątecznie u mnie nie ma choinki, zakupy nie zrobione o przygotowaniu nie wspomnę.
      Też życzę Wesołych Świąt -Małgosia

      Usuń
  2. Też się cieszę na tę instrukcję, pewnie się przyda:) Czy dostałaś jakieś resztki włóczki skarpetkowej od dziewiarek na Drutozlocie? Pamiętam, że prosiłaś ale nie pisałaś czy był odzew. Życzę dużo zdrowia, pozdrawiam, Maria2

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia. Moje chorowanie chociaż na coś się przydało, bo skończyłam instrukcję.
      Tak trochę resztek dostałam, ale nie za dużo kocyk dalej się robi 😜

      Usuń
  3. Świetny pomysł, dziękuję za udostępnienie instrukcji :). Mam już sporo resztek skarpetkowych, a kocyk zawsze się przyda. Bardzo serdecznie pozdrawiam, życzę dużo zdrowia, spokojnych Świąt bez stresu i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku! Dorota

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje i wzajemnie.
    To co plan na Nowy Rok-kocyk?😜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to wygląda :)) Od wczoraj zrobiłam już dwa kwadraty, bardzo wciągająca zabawa

      Usuń
    2. O to super 👍 to miłej zabawy 😁

      Usuń
  5. Dziękuję ślicznie za wskazówki, jak zrobić taki kwadrat! Wykorzystam z pewnością!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachwycił mnie targach i już zaczęłam. Mam tylko problem z ogarnięciem, na którym boku powinnam zaczynać kolejny kwadrat. Przeglądam zdjęcia i widzę, że np. ten z targów ma "kreski" [powstałe przez zbieranie oczek] ukośnie w jedną stronę i tę samą stronę. Na zdjęciach w opisie - kwadraty obok siebie stykają się "kreskami" w rogu. Proszę o podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że zaczęłaś. Na Drutozlocie były dwa kocyki jeden mój gdzie kwadraty w rzędach się zmieniają, to nieco trudniejsza wersja bo trzeba pomyśleć i wyobrazić sobie w która stronę będzie zbieranie oczek. A to zależy od której krawędzi zaczniesz nabierać oczka, w opisie jest o tym wspomniane. Drugi kocyk był Magdy i tu wszystkie kreski szły cały czas tak samo i w jedną stronę. W kocyku efekt i tak będzie naprzemienny.
      A tak na prawdę to nie ma żadnego znaczenia kiedy wykorzystujesz resztki, po prostu dziergaj i tak wyjdzie świetnie i ciekawie. Co innego kiedy tworzysz kompozycję z kwadratów z kilku włóczek i chcesz zachować jakiś logiczny wzór, powtórzenie, zbieg lini.
      Zacznij robić załapiesz jak się schodzą linie.

      Usuń