czwartek, 28 stycznia 2021

Większe formy żakardowe.

~~~~~

Po małej wprawce na niedużych formach przyszedł czas na ambitniejsze plany w większej formie.

Wyciągnęłam moje merynosy i na początek postanowiłam wydziergać sweter.

Najpierw spędziłam godziny na wertowaniu stron z wzorami. Dużo gotowych podpowiedzi i fajnych gotowców jest na stronie Dropsa to jest akurat wzór Augusta


Drugi sweter jaki popełniłam to był znany wzór "Zweig". Wykorzystałam do niego włóczkę merynową i Madelinetosh kupioną dawno temu za ciężką walutę czyli dolary😁 Przeleżała  w kartonie kilka lat czekając na odpowiedni projekt.



Dla mojego brata wydziergałam ciepły sweter-bluzę, podwójną nitką Alpaca Drops.



Ponieważ też zamówiłam sobie glany, na które musiałam troszeczkę poczekać ponieważ jestem marudnymi klientem i chciałam aby moje buty miały wszystko czego potrzebuję to wszywano mi zamek (nie wyobrażam sobie sznurowania 20 dziurek za każdym razem gdy wychodzę z domu, a standardowo go nie ma) i je docieplano.
 Jeżeli ktoś jest zainteresowany to polecam, to polska firma Nagaba buty są wykonane ze skóry i trzeba je ułożyć do nogi, cena nie zwala z nóg, a za dodatkową usługę nie dopłacałam. Buty są solidne i zgrabne mimo blach i ciężaru, bo jeden but waży jakby nie było 1kg.


Idealne do sukienki, ale też na podryw.😁
Mimo półwiecza na karku noszę je i budzą wielkie zainteresowanie. Często dostaję komplementy, nawet jeden z panów chciał je dotknąć 🙈
Śmiałyśmy się kiedyś z koleżanką w galerii, że znowu miałam rwanie na glany 🤣🤣🤣


 Zrobiłam więc sobie spódniczkę żebym mogła wyglądać przyzwoicie również zimą 😜


Więcej grzechów żakardowych chyba nie pamiętam, ale żadnego z nich nie żałuję 🤣 myślę, że jeszcze kilka takich popełnię i nie oczekuję rozgrzeszenia.

Nie zanudziłam Was tymi żakardami?

Czekam teraz na wenę aby odpalić druty, bo ostatnio z tym kiepsko, a w kartonie mam  tweedy właśnie na żakardy i marzę o popełnieniu loppapeysa z wełny lettlopi tylko nie mogę zdecydować się od lat na kolory 🙈 

Czy ktoś robił z tej wełny? Jak się sprawuje w użytkowaniu? Szepnijcie słówko czytałam, że jest magiczna w swoich właściwościach.




18 komentarzy:

  1. Żakardowa spódniczka do glanów wygląda świetnie!!! Z tego zestawu po prostu promieniuje moc. Nabrałam ochoty, żeby podebrać glany którejś z córek :-).
    Z włóczki Lettlopi (kolor 1415) zrobiłam sweter Great Love od Ankestrick i jestem bardzo zadowolona. Trochę podgryza, ale niespecjalnie mi to przeszkadza, traktuję ten sweter jako okrycie wierzchnie. Po praniu nic się nie dzieje, w ogóle mam wrażenie, że to włóczka typu "gniotsa nie łamiotsa" i nic jej nie ruszy. Pozdrawiam serdecznie, Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dorotko.
      Kurcze ty to masz fajnie, bo masz komu podbierać glany. Moja córka robi na mnie taaaakie oczy 😳 kiwa głową i mówi serio mamo glany będziesz nosić, kolejne? No jak można nosić takie buty? 🤣🤣🤣 kolegów uprzedza: moja mama jest specyficzna zamiast szpilek nosi glany i nie żeby były czarne one są holograficzne 🤣
      Jessu teraz jeszcze bardziej chce loppapeysa... Tylko jaki kolor? Jaki wzór? 🤪🤪🤪
      Greate love też jest na mojej liście. Lubię jej wzory. Przygarniam wszystkie 😁
      Pozdrowionka 😘

      Usuń
    2. Spójrz sobie na wzory Jennifer Steingass na Ravelry. Firma Lopi ma też darmowy wzór swetra Anniversary (znany też jako Afmaeli) z Lettlopi.
      I jeszcze coś w kwestii Muminkowych kubków :-)
      www.moominmugs.com/moomin-mugs/
      :-)

      Usuń
    3. Dziękuję 😘 popatrzę, a z Muminkami przegięłaś 😜

      Usuń
  2. Wszystko śliczne, zwłaszcza drugi sweterek i spódnica 😍😍😍
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie 😘
      Pierwsza spódnica była czarna na próbę czy się sprawdzi. Sprawdziła się więc natchnęło mnie by wydziergać właśnie taką z żakardem.
      Bardzo ja lubię z resztą 😁

      Usuń
  3. Muszę przeprosić, bo swetry są fantastyczne, perfekcyjnie wykonane. Jednak show dla mnie skradły glany. i ja takie chcę! Są świetne! Pasują do każdej stylizacji, zwłaszcza do mojego stylu życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 🤣🤣🤣a ja Ci wybaczam i się wcale nie dziwię.
      Jak trafiłam na nie w necie myślałam, że się posikam, musiałam je mieć natychmiast. Zaczęłam wydzwaniać do firmy żeby mi wszyli zamek i zamówiłam od razu. A potem nie mogłam doczekać się przesyłki 🙈
      Mimo, że to kawał ciężkiego buta one są zgrabnie uszyte. Namiar masz zamawiaj 😜

      Usuń
  4. Wszystkie dziergadelka piekne a spodniczka skradla moje serce.Pieknie komponuje sie razem z glanami. Moja Lettlopi czeka juz na zbawienie przez siedem lat.Wyciagnelam ja z szafy z zamiarem wydziergania swetra,ale kolory ktore wybralam juz mi sie nie podobaja tak jak kiedys.Szkoda, gdyz zamawialam z Islandi i za przesylke zaplacilam wiecej niz za welne.Z Loppi wydziergalam jedynie rekawiczki dla mojej najmlodszej pociechy ,ktore sprawdzily sie doskonale podczas zabaw na sniegu.Pozdrawiam serdecznie . Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo Jolu😘
      Oj to szkoda, może wystarczy jakiś kolor zamienić by dodać nowego pazura i wydziergać fajny sweter. Nie wiem jakie kolory wybrałaś ale ja bym dodaje pewnie jakiś mocny wręcz wściekły akcent 😜
      Niestety też tak mam 😔 wiele zachomikowanych włóczek i kolory przestały mi się podobać.
      Mam włóczkę Cascade kolor petrol zupełnie mi nie leży i tez już 7 lat leży , ale może odkupię dropsową Karismę maja ten sam skład i grubość, no i dużo kolorów.

      Usuń
  5. Glany są po prostu rewelacyjne!!!! Dla mnie najważniejsza jest wygoda i bezpieczeństwo. Odkąd przewróciłam się na chodniku i skręciłam nogę (a byłam w butach na obcasach), patrzę tylko na to, żeby buty były stabilne, dobrze trzymały nogę, żebym się w nich nie pośliznęła. Te wyglądają na takie, które spełniają wszystkie te punkty :) Swetry piękne!!! Jej, ze ja nigdy nie zrobiłam swetra z żakardem... No popatrz - człowiek przyjdzie, zobaczy i się zainspiruje :) Z tych wełen, o które pytasz, nie robiłam nic, ale mam wrażenie, ze ona żywcem zjadają człowieka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznę od końca 😉 tak to żywa wełna więc nie ma się co łudzić, że nie gryzie 🙈 Koniecznie musisz nadrobić i mieć sweter z żakardem. Ten zielony teraz w ciągłym użyciu u mnie 😁
      Kochana moja noga jest po czterech skręceniach, ostatnio zerwałem też więzadła poprzeczne stopy, mam luźny ten staw i właściwie nadaje się na operacje ale ja jestem tchórz póki się znowu naprawił kroić się nie dam 🤣
      Od studiów nie chodzę właściwie na obcasach i już nie zamierzam. Też lubię buty płaskie i stabilne.
      Glany maja protektor na śniegu się nie ślizgają, ale na lód trzeba uważać 😔 No i są wypierdziste i lepsze niż szpilki z czerwoną podeszwą 💪😁

      Usuń
  6. Magiczne te swetry i spódnica. Zdolna babka jesteś:-)

    Magdalenka

    OdpowiedzUsuń
  7. Glany rewelka i ta spódniczka. Reszta również powalająca! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten zielony sweterek z "yoke'iem" jest cudny <3 i glany też rewelacja. Można, faktycznie, podrywać :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię ten sweterek chociaż już była myśl by go spruć, bo zrobił się dziwnie opięty 🤣
    Teraz znowu jest dobry, No glany robią robotę 😁 uwielbiam je 🥰

    OdpowiedzUsuń