czwartek, 17 grudnia 2020

W Piernikowie.

 ~~~~~

Pachnie nie tylko w domach piernikami, ale również na ulicy 😉

Można nawet stwierdzić, że u mnie święta są cały rok, ponieważ mieszkam niedaleko fabryki pierników, często na ulicy pachnie smakowicie.

Czas przedświąteczny wymaga również ode mnie zapełnienia słojów piernikami. Tradycyjnie sięgnęłam po sprawdzony, szybki przepis na pierniki, przygotowałam ciasto i tym razem Flora zajęła się całą resztą.




Żeby było bardziej świątecznie trzeba było się przyłożyć, pierników było tyle, że każdy kto chciał mógł wyżyć się artystycznie. Kolorowe i ozdobione pierniki trafiły do słojów i cieszą oczy oraz podniebienia. Rączki wyciągają się po nie dosyć chętnie 😁



Ja zdecydowanie wolę kiedy pierniki ozdobione są tylko białym lukrem, Flora woli kolorowe.
Ponieważ nie mogę jeść mąki pszennej, ani cukru więc musiałam trochę poszperać w necie, żeby móc też jeść pierniki.
Moja puszka jest skromna, a pierniki bez lukru ale mam swoje 😁 bez glutenu i nie muszę z niczego rezygnować.



Pierwsza partia mi się trochę opaliła, bo nie wiedziałam jak długo mam trzymać 😜 potem już było cacy.

A jak u Was, trwa przedświąteczne pierniczenie ?



4 komentarze:

  1. U mnie córcia od początku do końca zajęła się pierniczeniem:-) Wyszły jej przecudne! Dla mnie wcale nie wymagają zdobienia. Same w sobie przecudne, smakowite baaardzo świąteczne.
    W najbliższy weekend planujemy pierogowanie i uszkowanie.:-)

    Magdalenka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też będzie pierogowo wkrótce 😉 i muszę poeksperymentowała żeby zrobić ciasto bez glutenu.
      Moje pierniczki bez ozdób też mi się podobają i nie rozpaczam, że nie ma na nich lukru 😁

      Usuń
  2. A jak zrobiłaś pierniczki bez glutenu, ciekawi mnie przepis? Mam teraz dwie osoby w domu, które nie jadają. No i dylemat. Wiem że przepisów moc w necie, ale ja bym chciała taki sprawdzony 🙂😁. Ozdabianie to już zdecydowanie nie moja bajka 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania odwiedź stronę „Misa mocy” robiłam z przepisu Ewy na markizy tylko dodałam przypraw korzennych.😉

      Usuń