niedziela, 29 stycznia 2023

Najprostsza czapka.

 ~~~~~

Chyba prostszej czapki nie da się wydziergać 😜

Moja bawełniana czapka ze złotą nitką, którą uwielbiam niestety się rozciąga podczas noszenia i spada mi na oczy więc postanowiłam ją zmodyfikować, przerobić, odnowić….

Sprułam, dołożyłam grubą, czarną wełnę ( nie pytajcie co to, bo nie wiem)

Odpaliłam swój nowy sprzęt w rozmiarze 8 mm


Nabrałam 46 oczek i zaczęłam przerabiać ściągaczem 1x1 na wysokość 36 rzędów. 
Długość czapki zależy od preferencji, jak bardzo ma potem sterczeć na głowie 😉 i czy ma być wywijana czy nie. 
Moja Florka zażyczyła sobie krótszą, bo wywijać nie będzie, a chciała przylegająca do głowy i całą czarną.


Gdy już osiągniemy odpowiednią długość przerabiamy:
1 rz. po 2 oczka razem na prawo, 
2 rz. oczka prawe, 
3 rz. jak 1rz.
Następnie wszystkie oczka przewlekamy igłą na nitkę, zaciągamy i zabezpieczamy, wciągamy nitki i gotowe 😁 prawda, że proste jak drut?


Możecie wykorzystać do zrobienia takiej czapki kilka kolorowych nitek, efekt będzie niepowtarzalny.
Można też użyć włóczek skarpetkowych tych kolorowych, do krótszej czapki można przyczepić pompon.

Krótsza wersja:
Dłuższa wersja:



Macie już instrukcję wykonania zachęcam do zrobienia własnej wersji.

 Kto robi czapkę?




2 komentarze:

  1. Witam serdecznie ♡
    Świetna czapka, wygląda po prostu pięknie :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, cieszę się, że się podoba 🥰może zrobić sobie własną wersję. 😊
      Pozdrawiam serdecznie Mao

      Usuń